De jongen uit mijn klas...schreef een boek over zijn jongensdroom

Ik had voor mijn blogje het onderwerp "jongensdroom" in mijn hoofd, waarbij ik inderdaad ook dacht aan politie worden of iets dergelijks. Om wat inspiratie op te doen surfde ik even over internet en wat kwam er naar voren: "Hoe mijn jongensdroom een nachtmerrie werd" van Jacco Bezuijen. Huh? Die naam is bekend! Ooit zat er een jongen bij mij in de kleuterklas die zo heette! Dus was mijn interesse gewekt. Afbeelding: tja, zou kunnen. Leeftijd: klopt! Woonplaats niet, maar dan zie ik het staan. Zijn geboortedorp: mijn geboortedorp! Dus Jacco, mocht je dit ooit ergens tegenkomen: groetjes van mij! (misschien ken je me niet meer...dat zou zo maar kunnen natuurlijk. ;-)  )



Maar om even op die jongensdroom terug te komen. Jacco vertelt inderdaad over zijn jongensdroom om bij de politie te gaan werken. Helaas is de ontwikkeling van zijn droombaan minder leuk. Bol.com vertelt het volgende:


In 1995 kwam de jongensdroom van Jacco Bezuijen uit, hij werd politieagent. Openhartig vertelt hij over zijn opleiding en hoe er bij hem door de vele heftige en schokkende incidenten de diagnose PTSS werd vastgesteld. Tijdens zijn werk bij de verkeerspolitie is Jacco bij veel ernstige aanrijdingen geweest, waarbij hij veel zwaargewonden en overleden personen heeft gezien. Een aantal van deze incidenten hebben zich zo in zijn hoofd genesteld dat deze zijn dagelijkse leven volledig zijn gaan beheersen en dit tot een nachtmerrie maakte. Als hulpverlener wil hij graag anderen helpen en deed dit iedere dag, zichzelf wegcijferend, vol overgaven en overtuiging! Dat er politieagenten uitvallen met PTSS was hem bekend, maar dat dit hemzelf kon overkomen daar had hij nooit bij stil gestaan! Nu, een jaar na de diagnose PTSS, ondervind hij maar zeker ook zijn gezin hier nog dagelijks de vervelende gevolgen van. 
Natuurlijk hoeven wij onze knullen op jonge leeftijd nog niet van hun dromen af te helpen. Maar dit boek is vast het lezen waard voor ons! Het lijkt me vreselijk om zoveel ellende mee te moeten maken en ik neem dan ook zeker mijn petje af voor deze politiemensen!

De jongensdromen van mijn mannen waren, toen ze klein waren, ook vaak dit soort beroepen en volgens mij geldt dat voor veel jongens. Soldaat, politie, brandweer of straaljagerpiloot.....
Inmiddels zijn die van mij al dusdanig groot dat ze serieus bezig zijn met school/studie en de hierbij behorende keuzes. 
Welke jongensdromen komen bij jullie in huis voor? En bij de meiden?



Reacties