Jongens opvoeden moeilijker dan meiden?

Soms hoor ik wel eens vallen (of eigenlijk: lees ik in boeken...) dat moeders het opvoeden van jongens moeilijker vinden dan het opvoeden van meiden. Nu heb ik zelf geen meiden, dus kan ik niet uit eigen ervaring spreken. Maar als ik zo om me heen kijk en luister (ook naar de verhalen van meidenmoeders) dan denk ik eigenlijk dat dat best wel meevalt. Waarom doen sommige boeken over zoons dat dan wel geloven. Is het dan echt zo dat het moeilijk is om als moeder je in te leven in de wereld van je zoon? Mwah...ik geloof dat dat best wel mee kan vallen.

Oké, ik was zelf geen meisjesmeisje. Hield meer van stoere dingen, voetbalde met de buurjongens, was vrachtwagenchauffeur enz. Maar maakt mij dat nou meteen zoveel anders dan andere vrouwen?

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar moeders met zoon en dochter: is het inderdaad zo dat het opvoeden van iemand van hetzelfde geslacht makkelijker is?
Afbeelding: Pixabay

Reacties

  1. Ehmm ja vind ik eigenlijk wel... Mn dochter kan ik soortje van lezen. Snap je? Mn zoon komt in situaties en met dingen waarvan ik denk o? Ok?! Meer verrassend dan dochter.
    Maar ik houd van allebei hoor 😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Houden van heeft daar niets mee te maken, toch?! Leuk om te horen, dat verschil! Ik hoor hier wel eens anders....eerlijk gezegd zie ik bij mijn mannen best wel veel van mezelf terug en natuurlijk ook heel veel dingen niet...;-)

      Verwijderen

Een reactie posten