Even vragen aan stoerejongenskleding.nl

Op zoek naar mooie kleding voor jongens, maar niet te duur, kwam ik terecht op stoere-jongenskleding.nl. Een shop vol met mooie kleding voor jongens, maar ook met andere stoere dingen zoals armbanden en kettingen. En ook de koopjeshoek zit vol met leuke kleding.
Nieuwsgierig naar de mensen achter deze shop, besloot ik eens een gokje te wagen en een paar vragen te stellen. Nathalie vond het leuk om mee te doen en dus bij deze haar antwoorden!


1. Wie ben je en heb je zelf kinderen?
Ik ben Nathalie van Essen, 45 jaar en moeder van twee zoons van resp. 9 en 6 jaar oud.

2. Hoe ben je op het idee gekomen om speciaal voor jongens een webshop te beginnen?
Toen ik moeder werd van zoons viel mij op dat er weinig stoere, betaalbare jongenskleding werd
verkocht. Uiteraard is er volop merkkleding te koop, maar ik vond het belachelijk om mijn zoons met jeans van 60 euro naar school te laten gaan en vervolgens boos te worden als ze met voetballen
waren gevallen en ze een scheur in hun knie hadden. Uiteraard is er ook betaalbare jongenskleding
te koop bij de grotere ketens (Hema, Zeeman, H&M, Primark, etc) maar die kleding is vaak van
mindere kwaliteit, minder stoer en je ziet er super veel kids in rondlopen. Ik zag dus een “gat in de
markt” en ben voorzichtig begonnen met op kleine schaal her in der wat inkopen. Die kleding liet ik
door mijn eigen zoons dragen om te kijken hoe de kwaliteit was. Toen ik bijzonder veel positieve
reacties ontving van vriendinnen en moeders op school begon ik voorzichtige stappen te maken
richting een webshop. Ik ben ruim twee jaar geleden begonnen met drie soorten jeans, drie
longsleeves en twee vesten. Vanaf de eerste dag was men enthousiast. Mijn concept is en blijft
duidelijk; ik verkoop stoere, betaalbare jongenskleding (en dus niets voor meiden) van goede
kwaliteit. Bovendien koop bijna niets in via voor-orders, waardoor ik snel op trends in kan spelen!

3. Wat verkoop je allemaal?
Ik verkoop eigenlijk alles, behalve sokken en schoenen. Dus; longsleeves, sweaters, T-shirts, vesten,
trainingspakken, jog pants, jog jeans, broeken, bermuda’s, singlets, vesten, underwear en
armbanden.

4. Heb je zelf een favoriet in je shop?
Op dit moment zijn de jog jeans een echte topper en ook mijn persoonlijke favoriet! Het lijkt een
echte jeans, maar hij is gemaakt van joggingstof waardoor hij heerlijk soepel draagt! Geschikt voor
alle “types”, dus smal, lang, kort, breed….deze jeans zit altijd goed! En, ook niet onbelangrijk; hij staat super stoer en kost maar 19,95 euro!

5. Bij meiden overheerst vaak roze. Merk jij voorkeur bij jongens?
De meeste jongens houden toch wel van felle kleurtjes en printjes. Dus longsleeves met afbeeldingen
van een skateboard, gekke beesten etc. De basiskleuren oranje, geel, groen….dat zijn wel populaire
kleuren.

6. Wat vind jij zelf een mooie/stoere kleur voor jongens?
Ik hou zelf erg van zwart of donkerblauw als broek, jeans of jogpants en dan daar bovenop een lekker “gek” shirt met print.

7. Valt er in de winter iets anders te verwachten voor jongens? Totaal andere kleur of stijl, 
bijvoorbeeld.
Deze winter zal in het teken staan van stoer en gemak. Dus heel veel jog jeans en jogpants en
hoodies. Een beetje “Street-style” zou je het kunnen noemen.

8. Wat is, volgens jou, het grootste verschil tussen jongens- en meidenkleding?
Jongens zijn lekker praktisch. Kleding moet echt comfortabel zitten, anders willen ze het niet aan,
hoe cool het er ook uitziet!





9. Wat voor uitje lijkt jou leuk voor mannen?
Moviepark in Duitsland vinden mijn kids een aanrader. Hier in Nederland vinden ze karten heel cool.

10. Heb je nog andere tips voor jongensmoeders?
Laat jongens zichzelf zijn. Probeer geen kledingstijl op te dringen die ze niet leuk vinden. Ik vind het
altijd prachtig om te zien hoe trots ze op zichzelf kunnen zijn als ze vinden dat ze er cool uitzien. Dat
hoeft niet altijd perse het setje te zijn wat je zelf voor ogen had ;-)


Bedankt Nathalie voor je duidelijke antwoorden! En bij deze: heel veel succes met de shop!

Reacties