Nemo in Amsterdam: omdat ze graag weten hoe alles werkt!

Jongens, zo wordt hier en daar  beweerd, slopen niet om te slopen maar omdat ze willen weten hoe iets in elkaar steekt.....Jongens (en mannen ;-)  ) willen idd graag weten hoe de dingen werken. Ik heb als biebmoeder weleens gehoord dat jongens ook liever studieboeken meenemen dan een gewoon leesboek. En dat herken ik ook wel bij mijn mannen: de boeken over vroeger, machines e.d. deden het beter dan de gewone leesboeken.

Dus wat sluit beter aan bij de belevingswereld van jongens dan NEMO in Amsterdam? Die van mij vonden het er prachtig. En ik heb beloofd er nog een keer heen te gaan ....

Wat is NEMO?
NEMO is niet het clownsvisje...maar een museum in technologie en wetenschap. Het gebouw telt maar liefst vijf etages en staat boordevol dingen die ontdekt mogen worden.....niet saai leeswerk maar zelf ontdekken. De onderwerpen zijn heel variërend en er zijn ook regelmatig op de dag workshops te doen of zijn er demonstraties.

Iets drinken in het restaurant boven is al een feest om het uitzicht alleen al. Je kijkt zo bovenop Amsterdam! (maar dat is waarschijnlijk vooral leuk voor de ouders...) Aan de andere kant van het water kijk je op het scheepvaartmuseum: ook al zo'n leuke, maar dat is iets voor de volgende keer....
Ook beneden smaakt de koffie heerlijk... ;-)

Meer weten over NEMO kan je op hun site.

Reacties