Jongens zijn't: een boek over jongens en de samenleving/school



Een andere moeder maakte mij attent op het boek : Jongens zijn't van Angela Crott. Het boek gaat over de jongens en de huidige samenleving. Hoe er van jongensgedrag in de loop der tijd probleemgedrag gemaakt is. Met andere woorden: de jongens zijn het probleem niet, maar de samenleving! Waarom mochten jongens vroeger wel druk zijn en werd dat juist gezien als "bij jongens horen"? De schrijfster stelt dan ook dat ADHD niet echt bestaat.....Een boek om even bij na te denken en hier en daar heerlijk herkenbaar! En ik denk persoonlijk dat ze best wel een punt heeft. Of ADHD dus niet bestaat, laat ik liever even in het midden. Want ik ken gevallen dat ik toch echt betwijfel of je dat zo stellen mag. Maar dat het etiketje regelmatig onterecht geplakt word terwijl het kind "gewoon"druk is, daar twijfel ik eigenlijk niet eens aan! Er wordt ook stil gestaan bij de jongens en de tegenwoordige manier van onderwijs. Ik vind het zelf een echte aanrader! Te koop o.a. bij Bol.com:




Reacties